SzklanySamuraj.pl

Każdy kojarzy czterech wielkich operatorów w Polsce – fiolet, pomarańcz, zieleń i róż, jednak jak mówi najnowszy raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Polacy coraz częściej decydują się na wirtualnego operatora, który pomimo braku wielkich kampanii potrafi przyciągać klientów, czyli Premium Mobile. Według wspomnianego wcześniej raportu pierwszy kwartał 2021 przyniósł mu zaszczytne drugie miejsce w bilansie przenoszenia numerów, plasując się zaraz za gigantem Orange. Postanowiłem na własnej skórze przekonać się, czy oferta Premium Mobile jest tak bardzo premium, jak mówi ich nazwa.

Pakiety

Na stronie Premium Mobile dowiadujemy się, że oferują kilka wariantów abonamentu o oryginalnych nazwach FreedomPL, Freedom1, Freedom2 i Freedom3. Moim zdaniem najbardziej godny uwagi jest abonament Freedom2, nie tylko ze względu na duży rozmiar baneru i informację, że jest najczęściej wybierany, ale dzięki swojej nieokrągłej cenie i temu, co za nią dostajemy. Na terenie kraju mamy do dyspozycji SMS-y, MMS-y i połączenia w pakiecie bez limitu, a do tego 20 GB internetu za 24,70 zł. Atrakcyjny jest też pakiet Freedom3, w którym otrzymamy dodatkowe 10 GB internetu, dopłacając 5 zł miesięcznie.

Wszystkie pakiety znajdziesz TUTAJ

Bez długoterminowych zobowiązań

Warto zaznaczyć, że okres wypowiedzenia umowy to zaledwie jeden miesiąc, dlatego wiele nie ryzykujemy i jeśli trafi nam się lepsza okazja u konkurencji, możemy z łatwością zmienić operatora. Nie powiem, ceny i warunki brzmią porywająco i w porównaniu do reszty operatorów są bezkonkurencyjne, ale jak z pozostałymi, istotnymi aspektami takimi jak obsługa klienta, sprawność pomocy technicznej, zasięg sieci, możliwość przeniesienia numeru czy niezawodność?  Właśnie te elementy postanowiłem sprawdzić na własnej skórze.

Zasięg

Jeśli chodzi o zasięg, Premium Mobile jako operator MVNO korzysta z infrastruktury Plusa, tłumaczy to pewnie fakt, że to firma, której kapitał należy do Cyfrowego Polsatu, podobnie jak… Plusa. Oznacza to jednak, że jak pokazują mapy BTS-ów, powinienem cieszyć się stałym zasięgiem telefonicznym, jak i szybkim internetem, nawet tam, gdzie psy wiadomo, czym szczekają.

Zatem przejdźmy do tego, co najciekawsze, czy warto wybrać Premium Mobile? Uporządkowałem kilka najważniejszych faktów, z punktu widzenia nowego klienta i tego, jak ja się w tym odnalazłem. Skupiłem się na omówieniu takich zagadnień, które chciałbym sam wyjaśnić przed zmianą operatora.

8 ważnych informacji, zanim przeniesiesz numer

1. W jaki sposób przeniosłem numer?

Nie chciałem kolejnego nowego numeru, dlatego zdecydowałem się przenieść mój eksperymentalny numer z Play. Na stronie Premium Mobile widnieją 3 sposoby przeniesienia numeru – przez stronę, w punkcie sprzedażowym i poprzez BOK. Wybrałem ostatnią opcję. Pozostawiłem kontakt do siebie na stronie Premium Mobile i już po kilku minutach zadzwoniła do mnie konsultantka. Jako klient Play, nie musiałem nawet kontaktować się z nimi w sprawie rozwiązania umowy, bo mój nowy operator załatwił to za mnie.

3 dni później dostałem wiadomość z informacją, że kolejnego dnia mogę się spodziewać kuriera. Tak też się stało. Kurier otworzył przy mnie przesyłkę, wyjął z niej umowę, którą podpisałem, otrzymałem również dokumenty, instrukcję i co najważniejsze karty SIM. Karta z numerem tymczasowym była potrzebna, dopóki mój właściwy numer nie został przeniesiony.

Moja ocena procesu przenoszenia numeru do Premium Mobile: 9/10

2. Jak aktywować internet i usługi w Premium Mobile?

W końcu nadszedł pierwszy dzień testów, czyli SMS z informacją, że Premium Mobile rozpoczyna świadczenie usług na moim dotychczasowym numerze. W teorii karta powinna się samodzielnie zalogować w sieci i z automatu dać mi możliwość korzystania z internetu oraz połączeń głosowych. U mnie jednak coś poszło nie tak i musiałem wykonać aktywację poprzez SMS. Wysłałem wiadomość tekstową o treści INTERNET na numer 8090, w odpowiedzi przyszedł SMS konfiguracyjny, który załatwił sprawę. W przypadku, gdyby jednak Wam nie udało się tego zrobić w taki sposób, na stronie widnieje samouczek, jak dokładnie skonfigurować APN, by wszystko śmigało. Zazwyczaj w takich przypadkach może też pomóc wyjęcie i włożenie karty SIM.

Ocena aktywacji usług w Premium Mobile: 7/10

3. Na jak długo podpisałem umowę?

Premium Mobile, w przeciwieństwie do tradycyjnych operatorów, daje możliwość bardzo swobodnego wyboru czasu trwania umowy, jak już wspomniałem, możemy ją wypowiedzieć w każdej chwili, a okres wypowiedzenia obejmuje jeden miesiąc. Moim zdaniem jest to bardzo sprawiedliwe podejście i inni operatorzy powinni w tym aspekcie wziąć przykład z Premium Mobile. Dopóki klient jest zadowolony ze świadczonych usług, może z nich korzystać bez ograniczeń, jeśli będzie chciał zmienić operatora, może to zrobić bardzo szybko.

Ocena czasu trwania umowy z Premium Mobile: 10/10

4. W jaki sposób działa roaming w Premium Mobile?

Warto zaznaczyć, że sieć niestety nie posiada darmowego roamingu na terenie Unii Europejskiej, na pocieszenie warto jednak wskazać, że opłaty te są wręcz groszowe, bo jest to 8 groszy za połączenia wychodzące i 4 grosze za połączenia przychodzące. Poza kwestią aktywacji i opłat nie powinniśmy napotkać żadnych problemów technicznych.

Ocena roamingu w Premium Mobile: 6/10

5. Jak korzystać z Panelu Klienta?

Premium Mobile oferuje panel klienta tzw. Self Care, w którym mogłem sprawdzić faktury, czy bilingi, albo skontaktować się z BOK, jeśli na połączenie z infolinią trzeba było chwilę zaczekać. Pierwsze logowanie wymaga więcej czasu, ale późniejsze, szczególnie w przypadku zapisania danych logowania, trwają dosłownie kilka sekund. Jako login podaję mój numer telefonu, a miejsce hasła pozostawiam puste, automatycznie dostałem hasło jednorazowe, które wpisuję. Ustawiam stałe hasełko, wszystko ponownie zatwierdzam i już standardowo się loguję. Łatwe i wcale nieskomplikowane.

Ocena Panelu Klienta w Premium Mobile: 10/10

6. Jak opłacałem faktury?

Faktury można opłacać jak komu wygodnie, bo mamy możliwość tradycyjnej płatności w banku, czy na poczcie lub bardziej, jak w XXI wieku, czyli poprzez przelew internetowy z banku lub najwygodniej, czyli poprzez Self Care, dzięki PayU. Wszystko działa bezpiecznie i sprawnie.

Ocena wygody opłacania faktur w Premium Mobile: 10/10

7. Co, kiedy wykorzystałem pakiet?

Wybrałem ten z największą ilością internetu, za co sam sobie dziękowałem, ponieważ w czasie, gdy testowałem Premium Mobile, moje domowe WiFi zaliczyło dwudniową awarię i ratowałem się transferem z telefonu. Niestety, wykorzystałem w ten sposób cały dostępny transfer danych, co sprawdziłem kodem *136#. Transmisja zwolniła do 32kbps, co dawało mi jedynie możliwość sprawdzenia maili w czasie parzenia herbaty, więc zdecydowałem się dokupić dodatkowy pakiet 3 GB na stronie operatora za 6 zł, dzięki czemu powróciła pełna prędkość, a ja mogłem znów śmigać po sieci. Dużym plusem jest fakt, że Premium Mobile nie pobiera kosmicznych opłat po przekroczeniu limitu internetu, a ten po prostu zwalnia.

Ocena uczciwości oferty w Premium Mobile: 10/10

8. Czy można zmienić taryfę?

Korzystając z usług Premium Mobile, nie potrzebowałem zmieniać taryfy. Pakiet Freedom3 był dla mnie wystarczający z wyjątkiem wyżej opisanego fackupu, ale kimże bym był, gdybym nie sprawdził takiej opcji. To, co w przypadku 4 gigantów rynku telekomunikacyjnego jest niemożliwe, tutaj jest jak najbardziej dostępne, bowiem za pośrednictwem panelu klienta, Facebook Messenger, czy telefonicznie można złożyć dyspozycję zmiany taryfy na taką, która bardziej będzie nam odpowiadać.

Ocena możliwości i sprawności zmiany taryfy w Premium Mobile: 10/10

Biorąc pod uwagę bezkonkurencyjne stawki, doskonały zasięg i bezterminową umowę nie ma co się dziwić, że Premium Mobile przyciągnął do siebie tylu nowych klientów. Jak widać, można osiągnąć sukces, nie angażując do reklam gwiazd czy wielomilionowych kampanii telewizyjnych, za co koszty ponoszą klienci, płacąc wyższe rachunki. Świetna oraz przejrzysta oferta Premium Mobile powinna przyciągnąć praktycznych i rozsądnych klientów.

Cała oferta TUTAJ >>>

 

Artykuł partnerski 

Admin i autor bloga SzklanySamuraj.pl, piszę głównie o smartfonach, technologii, operatorach, subskrypcjach i usługach związanych z branżą telefonii i hi-tec.

View Comments

There are currently no comments.

Next Post