SzklanySamuraj.pl

Z jaką marką kojarzy Wam się coraz popularniejsze wcięcie w ekranie, czyli notch? Pewnie z Apple, ale Huawei i LG twierdzą, że mogło z nimi!

Powiedzmy sobie coś krótko, to Apple jest odpowiedzialne za wprowadzenie szerokiego notcha i popularyzacje tego rozwiązania na rynku. Tak, Essential Phone był wcześniej, ale ma inne wcięcie w ekranie, więc można traktować te dwa produkty w nieco innych kategoriach.

Skoro to już sobie wyjaśniliśmy, przejdźmy dalej.

Przedstawiciele LG i Huawei twierdzą, że pracowali nad notchem na lata zanim Apple wprowadziło to rozwiązanie!

Możecie o tym przeczytać chociażby TU oraz TU. Warto również rzucić okiem na patenty Oppo pokazujące wcięcie w ekranie… które były zgłoszone przed premierą iPhone’a X.

Oczywiście takie deklaracje są wynikiem tego, że obydwie firmy musiały zmierzyć się z oskarżeniami o kopiowanie urządzenia amerykańskiego producenta. Zasady panujące na rynku są dość proste, jeśli marka X pokaże jakieś rozwiązanie we wrześniu, a marka Y dopiero w styczniu następnego roku to znaczy, że pionierem w danej kwestii jest firma X. Niezależnie od tego od ilu lat inżynierowie z „Y” główkowali nad takim lub bardzo zbliżonym rozwiązaniem.

Po drugie, nie mogę znieść takich tłumaczeń, a wręcz są one dla mnie irytująco słabe. To tak jakbym powiedział, że wymyśliłem blogowanie i blogosferę, ponieważ kiedyś pisałem do szuflady, a gdy miałem kilkanaście lat to dorwałem się w kafejce do internetu i chciałem coś opublikować. Mógłbym wysnuć taką tezę i pewnie nawet znalazłbym jakieś argumenty na jej potwierdzenie, ale i tak wszyscy wiedzieliby, że – delikatnie mówiąc – gadam głupoty.

Tak patrzę właśnie na te wypowiedzi – głupoty paplane przez dziadków z zarządu, którzy chcą jakoś wytłumaczyć fakt, że projektanci kupili nowe ksero i intensywnie go używali.

No dobra, tłumaczą oni również, że myśleli nad takimi rozwiązaniami, ale ludzie nie byli jeszcze na to gotowi. Przedstawiciel Huawei’a dodał również, że Chińczycy lubią symetrię, a notch kłóci się z takim podejściem. Czy w takim razie mieszkańcy Państwa Środka na przestrzeni kilku lat całkowicie zmienili przyzwyczajenia i sympatie? Nie wydaje mi się.

Jeśli chodzi o LG, to twierdzą, że ich notch może jedynie wygląda podobnie, ale ma inne funkcje, tzn. ma służyć jako drugi ekran (info TU). Niby fajnie to nawiązuje do LG V10/V20, ale dla mnie argumentacja obydwóch firm sprowadza się do jednego:

Nie mieliśmy jaj, żeby wprowadzić coś takiego i dopiero Apple przywróciło nam odwagę do działania!

Może jestem zbyt okrutny w ocenie, ale niezależnie od tłumaczeń tak to właśnie widzę. Ani LG, ani nawet Huawei po prostu nie byłyby w stanie wziąć na siebie przekonania klientów do tak dziwnego rozwiązania i zostawili to Apple. Skoro Amerykanie już odwalili czarną robotę, to można się pod nich podpiąć i mieć nadzieję na jeszcze szybszy wzrost (Chińczycy) lub jakikolwiek zysk (Koreańczycy).

Cóż, smutny jest rynek mobilny, gdy to Apple jest innowatorem…


Zdjęcie: Radovan (Unsplash)

Bloguję od kilku lat, a po licznych perypetiach i dziesiątkach blogów zostałem Szklanym Samurajem. Piszę tu głównie o smartfonach, ale i inne technologiczne tematy nie są mi straszne.

Next Post