SzklanySamuraj.pl

Sony Mobile wystartowało z nową kampanią i już chciałem przejść wobec niej obojętnie, ale pojawiła się reklama, która zwróciła moją uwagę. Dowiedziałem się, że dzięki Xperii mogą być superbohaterem!

Gdy na polskim blogu Sony Mobile pojawiły się informacje o nowej kampanii to szybko je przejrzałem i machnąłem ręką. Wpis dokładnie opisuje całą akcję, ale to nie przyciągnęło mojej uwagi. Jedynie informacja o Spotify Premium okazała się ciekawa (chociaż nadal pojęcia nie mam gdzie jest ten kod):

Dodatkowo z myślą o użytkownikach Sony Xperia Lounge rozpoczynamy współpracę z serwisem Spotify! Dzięki tej współpracy od 2 kwietnia 2015 r. użytkownicy Xperia Lounge Gold i Xperia Lounge Silver będą mogli pobrać darmowy kod, umożliwiający korzystanie ze Spotify Premium przez okres 3 miesięcy.

Dopiero potem rzuciłem okiem na anglojęzycznego bloga, i wpadł mi w oko ten film:

Nie chcę Wam tutaj przeklejać informacji o tej kampanii, ponieważ nie są one zbyt pasjonujące, ale film jest świetny. Jego założenia są genialne, pokazanie zwykłych użytkowników, którzy dzięki Xperiom mają super moce to moim zdaniem strzał w dziesiątkę. Sony sprytnie nawiązało do tego, że dzięki ich smartfonom można być jak superbohaterowie. I to jest świetna droga, ponieważ kto z nas nie chciałby mieć jakiś wyjątkowych mocy? Sony dobrze to wymyśliło, ale znów dało ciała jeśli chodzi o wykonanie.

Ten spot (jak i wszystkie inne Sony) jest nakręcony zbyt patetycznie. Dobrze, że Japończycy stawiają na ładne ujęcia i jakość tego materiału, ale dynamiki nie mam w tym żadnej. Zrobili reklamę o tym, że można mieć super moce i pokazali to w tak flegmatyczny sposób, jakby mieli ich używać superbohaterowie, którzy są od lat na emeryturze. A Sony ma w swoim portfolio Spidermana.

Everyday-Extraordinary-campaign-art-b6640bfb3b5081587152ab485be8290f (1)

Rozumiem, że taka konwencja reklam wpisuje się w ich pozycjonowanie na rynku i strategię (która swoją drogą się nie sprawdza), ale serio lepiej brnąć w coś, co nie przynosi żadnych efektów niż spróbować czegoś nowego? Gdyby nadać odrobinę więcej dynamiki tej reklamie, a na końcu wrzucić postać Spidermana z jakiś hasłem typu „Be a Superhero, Be like me!” to leciałbym po nową Xperię. I pewnie wiele osób zrobiłoby podobnie.

Seria Sony Xperia Z3 to świetne produkty, ale ich reklamy są przeciętne. Tutaj Sony miało genialny pomysł, który mógłby chwycić nie tylko wśród emerytów czy niedoszłych artystów. Sony mogło poruszyć reklamą tłumy, ale postanowiło się nie zmieniać. Szkoda…

Sony_moge_wiecej_2-8507bdfaaaed085987d83d3ea361c19e (1)


Źródła: blogs.sonymobile.comblogs.sonymobile.com

Bloguję od kilku lat, a po licznych perypetiach i dziesiątkach blogów zostałem Szklanym Samurajem. Piszę tu głównie o smartfonach, ale i inne technologiczne tematy nie są mi straszne.

View Comments

There are currently no comments.

Next Post