SamurajMedia.pl

Smartwatche, czyli inteligentne zegarki nadal są dla wielu bardziej ciekawostką niż rozsądnym urządzeniem, na które warto wydać kilkaset złotych. Jednak w tym roku może się to zmienić. 

Zacznijmy jednak od wyników za poprzedni rok. Według raportu Statista.com w 2014 roku sprzedało się 6,8 milionów smartwatchy, a ich średnia cena to 189 dolarów. Zdecydowanym liderem jest Samsung, który jako jedyny przekroczył milion sprzedanych egzemplarzy. Za Koreańczykami są Pebble oraz Fitbit, a potem Sony i Lenovo. Patrząc na wyniki sprzedaży smartfonów te liczby nie robią dużego wrażenia. Jednak ten rok może to zmienić.

chartoftheday_3290_Samsung_Leads_The_Smartwatch_Market_n

Fani inteligentnych zegarków znajdą na pewno dziesiątki powodów dlaczego te urządzenia mogą okazać się hitem w tym roku. Podobnie myślą analitycy, którzy przewidują, że sprzedaż w 2015 przekroczy 28 milionów sztuk. Dałoby to ponad 500% wzrostu (Strategy Analytics oszacowali, że w tym roku do klientów trafiło 4,6 mln smartwatchy), co jest wynikiem fenomenalnym. Niemal 30 milionów to już liczba, która robi wrażenie na tak młodym nadal rynku.

Ja obserwując branżę mogę śmiało powiedzieć, że ten rok będzie zdecydowanie należał do inteligentnych gadżetów i mam nawet 3 argumenty, które stoją za tą tezą.

1. Apple

Możecie nie lubić firmy z Cupertino, sam nie jestem fanem urządzeń z nadgryzionym jabłkiem, ale jedno trzeba im przyznać, wiedza jak kreować trendy. Ich urządzenia są rozchwytywane przez fanów, a także dają do myślenia przeciwnikom. Według Strategy Analytics w tym roku głównym motorem napędowym rynku smartwatchy będzie właśnie Apple Watch, którego sprzedaż przekroczy 15 milionów sztuk, co da mu 55% rynku. Firma z Cupertino jak żaden inny producent nie potrafi sprzedaż klientom czegoś, czego do tej pory nie potrzebowali. Nie jest to zarzut, ale szczery podziw, ponieważ umiejętności marketingowych może pozazdrościć im cała branża.

Tag Heuer

2. Szwajcaria

Podczas ostatnich targów BaselWorld 2015 jedna z największych firm produkujących luksusowe zegarki TAG Heuer ogłosiła, że razem z Google oraz Intelem jeszcze w tym roku pokażą smartwatcha. Inteligentne zegarki mają wiele problemów, ale jednym z najważniejszych jest wygląd. Co prawda pod tym względem sporo zmienia się na dobre, ale nadal klasyczne czasomierze są dla mnie ładniejszej. Jeśli taka firma jak TAG Heuer wchodzi na ten rynek to znaczy, że niedługo pojawią się i inni. Moim zdaniem do końca tego roku Szwajcaria będzie miała niezły udział na rynku jeśli chodzi o luksusowe smartwatche.

3. Moda

Ostatnim z argumentów jest coraz większa moda na te urządzenia, którą firmy jak Apple czy TAG Heuer będą jeszcze zwiększać. Dobrym przykładem tego jak mogą zmieniać się inteligentne akcesoria są chociażby poniższe zdjęcia, które przedstawiają studentki z zaprojektowanymi przez nie gadżetami. Nie są to co prawda zegarki, o których tutaj piszę, ale je czeka podobny los. Już nie tylko wielkie firmy będą zajmować się tymi urządzeniami, ale każdy zdolniejszy grafik czy inżynier będzie mógł zaprojektować coś pięknego, co zastąpi nam tradycyjny czasomierz. Niedługo też zapewne pojawią się reklamy z gwiazdami noszącymi inteligentne zegarki, co jeszcze wzmocni zainteresowanie tymi produktami. 

Pisałem Wam ostatnio, że ja się jeszcze wstrzymam z zakupem takiego zegarka, ale nie zmienia to faktu, że z każdym kwartałem będą one coraz popularniejsze. To zdecydowanie będzie rok smartwatchy. A jeśli producenci stworzą coś co i mi przypadnie do gustu to może się tym zainteresuje i zmienię zdanie o takich zegarkach. Na razie wolałbym zwykłego TAG Heuer’a.


Źródła: statista.comstrategyanalytics.comtagheuer.comphonearena.com

Zdjęcia: 1, 2

Bloguję od kilku lat, a po licznych perypetiach i dziesiątkach blogów zostałem Szklanym Samurajem. Piszę tu głównie o smartfonach, ale i inne technologiczne tematy nie są mi straszne.

View Comments

There are currently no comments.

Next Post