Sony przegrało sprawę o wodoszczelność swoich Xperii

Sony przegrało sprawę o wodoszczelność swoich Xperii

Wiele Xperii jest wodoszczelnych, ale co jeśli jednak dojdzie do zalania? W USA klienci mogą liczyć na częściowy zwrot gotówki.

Jedną z rozpoznawalnych cech smartfonów Sony od kilku generacji jest wodoszczelność. Dopiero teraz trochę się to zmienia i urządzenia ze średniej półki nie powinny wpadać nam do wody, ponieważ może się to dla nich skończyć tragicznie. Trochę szkoda, ale najwyraźniej firma miała zbyt wiele problemów z odpornością na zanurzenia swoich produktów, żeby dalej na to stawiać. Przykładem niech będzie przegrana sprawa sądowa w USA.

Jak informuje XperiaBlog.net (via PhoneArena.com, www.xperiawaterproofsettlement.com), do sądu w Nowym Jorku trafił pozew zbiorowy przeciw Sony, który zakończył się ugodą. Stanęło na tym, że w przypadku zalania i braku naprawy, posiadacze poniższych urządzeń mogą liczyć na 50% zwrot środków (z pierwotnej ceny). Japończycy oferują również wydłużenie gwarancji o 12 miesięcy dla produktów, które jeszcze mogą być reklamowane oraz 6 miesięcy dla modeli, którym już minął ten okres.

Xperia M2 Aqua
Xperia M4 Aqua
Xperia ZR
Xperia Z Ultra
Xperia Z1
Xperia Z1 Compact
Xperia Z1s (T-Mobile)
Xperia Z2
Xperia Z3
Xperia Z3 Compact
Xperia Z3 (T-Mobile)
Xperia Z3v (Verizon)
Xperia Z3 Dual
Xperia Z3+
Xperia Z3+ Dual
Xperia Z5
Xperia Z5 Compact

Xperia Z2 Tablet (Wi-Fi)
Xperia Z2 Tablet (LTE)
Xperia Z2 Tablet (Verizon LTE)
Xperia Z3 Tablet Compact (Wi-Fi)
Xperia Z3 Tablet Compact (LTE)
Xperia Z4 Tablet (Wi-Fi)
Xperia Z4 Tablet (LTE)

Hmm… Muszę przyznać, że jest to ciekawa sprawa, ponieważ sam testowałem Xperie i wiem, że z ich wodoszczelnością jest wszystko w porządku (np. M4 Aqua oraz M5). Oczywiście każde urządzenie może się rozszczelnić i wtedy jest szansa, że jakikolwiek kontakt z wodą zakończy się tragicznie. Sam słyszałem o osobach, które zalały swoje Xperie. Problemem zawsze jest udowodnienie, czy to stało się z winy klienta, czy może dana sztuka była wadliwa.

Interesujące jest również to, czy w Polsce moglibyśmy liczyć na podobny werdykt. Dajcie znać jeśli mieliście taki problem ze swoimi telefonami, czy je reklamowaliście i co powiedziało Sony.