SzklanySamuraj.pl

Sony leży i kwiczy na wielu frontach, ale w ostatnich tygodniach widać dobre zmiany. Czy to dotyczy również reklam?

Ostatnio obiecałem Tobie, sobie oraz Japończykom, że nie będę narzekać na Sony Mobile. Okazało się, że obrana strategia zaczęła się sprawdzać, więc nie zamierzam szukać dziury na siłę. Ostatnie przedstawicielki serii X, również mi się spodobały, więc wygląda na to, że japońska korporacja zaczęła ogarniać jak działać na rynku mobilnym. Czy w tym wszystkim jest coś, co nadal kuleje po całości?

Tak, to są reklamy!

Narzekanie na marketing Sony Mobile było łatwe odkąd pamiętam. Reklamy – o które głównie mi chodziło – były zbyt pompatyczne lub zbyt artystyczne, przez co wątpię, że trafiały do młodych ludzi. W sumie patrząc na wyniki sprzedaży, starszym użytkownikom również średnio się podobały. Dlatego zaskoczył mnie najnowszy spot promujące Xperię X (via XperiaBlog):

Od razu zaznaczę, moim zdaniem ta reklama nadal jest słabsza niż jakakolwiek Samsunga czy Apple’a. Pod tym względem ciężko będzie dogonić liderów branży, ale czy jest źle?

Uważam, że nie!

Spot jest fajnie nakręcony i zbudza ciekawość. Może nie jest to mistrzowskie opowiadanie historii, ale ja oglądając cały czas się zastanawiałem, co jeszcze zobaczę. To chyba dobrze, ponieważ przez głowę nie przeszła mi myśl o jego wyłączeniu. Końcówka, która ma promować nowe Xperie również jest w porządku, ale brakuje mi jakiegoś hasła po pokazaniu modeli, coś w stylu „Najlepsze aparaty na rynku mobilnym!”. Świetnie by to pasowało. Oczywiście trochę w tym prawdy, a trochę ściemy, ale ważne, żeby klient zapamiętał. I tak nie weźmie telefonu po obejrzeniu jednej reklamy (prawda?), ale będzie mieć cały czas z tyłu głowy myśl, że seria Xperia X oferuje najlepsze możliwości fotograficzne.

W skrócie, mi się podoba, ale to nie jedyny fajny spot Japończyków.

Przez długi czas były one bardzo nijakie, ale ten z Bondem jest naprawdę fajny. Nawet teraz naszła mnie ochota na Spectre, chociaż to dość głupi film.

Pisząc tekst o reklamach Sony, nie mogłem zapomnieć o jednym z najlepszych spotów jakie kiedykolwiek widziałem. Trwa 3 minuty, ale warto poświęcić mu każdą sekundę:

To jak, Sony ponownie „umie w reklamę” swoich produktów?


Możesz zostawić lajka na Fanpage, a nic ważnego Cię nie ominie!


A jeśli naprawdę lubisz tego blog – i chociaż trochę autora – to możesz dołączyć do specjalnej grupy, w której omawiamy są zmiany, nowe pomysły i wszystko co związane ze Szklanym Samurajem.

Grupa jest tu: Szklani Samurajowie

Bloguję od kilku lat, a po licznych perypetiach i dziesiątkach blogów zostałem Szklanym Samurajem. Piszę tu głównie o smartfonach, ale i inne technologiczne tematy nie są mi straszne.

View Comments

There are currently no comments.

Next Post